lauantai 12. marraskuuta 2016

1365 kilometriä


Nyt on taas aika välillä päivitellä muutakin kuin hömpänpömppä kuulumisia. Viimeisimpien kolmen viikon aikana olen pyörinyt jossain ihan muualla kuin omalla paikkakunnallani. Jonkin aikaa takaperin töissä tarjottiin mahdollisuutta lähteä Kouvolaan reissuhommiin. Hetken mietein ja pohdein asiaa, lopulta päätin tarttua tilaisuuteen ja lähteä katselemaan muita maisemia.


Matka omalta paikkakunnaltani Kouvolaan kestää suuntaansa pikkusen reippaan kolme tuntia, joten kyseessä ei ollut ihan mikään naapuripaikkakunta visiitti. Jokaisena viikkona tein töitä maanantaista torstaihin pitkää päivää ja viikonlopuksi kotiin. Reissuun tottakai kuului hotelli työpaikan pikkiin, joten alkuviikon sai keskittyä pelkkään työntekoon. Kolmeen viikkoon sisätyi 12 pitkää työpäivää, 9 hotelliyötä ja reipas 19 autossa vietettyä tuntia.


Lähtökohtaisesti minulla ei ollut mitään tietoa kaupungista, ei muuta kuin kartalta katsottu suunta. Jätin myös kaikki googlen avulla "matkakohteeseen" tutustumiset väliin. Oikeastaan lähtötilanteessa tiesin vain, että suunta on Kouvola, yöpyminen jossain hotellissa ja suurin osa ajasta kuluu töissä. Loppu selvisikin vasta paikanpäällä. Ihan uusi tyyli minulle. Olen perusluonteeltani kovin järjestelmällinen ja utelias, joten tämä tyyli "matkustaa" sotii täysin vastaan perus minääni.


Alkuoletuksena minulla oli, että Kouvola on jokin suhteellisen pieni kaupunki. En tiedä mistä sellaisenkin ajatuksen olin saanut päähäni kun en kerran tiennyt kaupungista mitään. Paikanpäälle päästyäni huomasinkin oletukseni täysin vääräksi, kaupunki olikin minun mittakaavassani melkoisen suuri. Tämä pikkukaupungin tyttökin tuli ajaneeksi ensimmäistä kertaa elämässään tietä, jossa on neljä kaistaa samaan suuntaan! Eikä siinä vielä kaikki, toisena yllätyksenä oli se, että työskentely tapahtui ostoskeskuksessa. Sekin oli minulle ihan uutta!


Ensimmäisen työpäivän päätyttyä yöpymispaikaksi paljastui paikallinen Cumulus hotelli, joka toimi siinä virassa koko reissuni ajan. Kolme viikkoa, kolme eri huonetta. Olen viimeksi ollut hotellissa reippaasti alaikäisenä, joten ensimmäinen viikko meni aika hyvin turisti -fiiliksellä. Toinen ja kolmas viikko menikin sitten vähän enemmän totuttuun tapaan.


Kaikin puoli kokemus oli ihan mahtava, tuli nähtyä minulle kokonaan tuntematonta kaupunkia työpaikan piikkiin, mikäs sen parempaa! Vaikka reissu olikin mukavaa vaihtelua, on ihanaa taas olla ihan vaan kotona ja kotikulmilla.

-Satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti