lauantai 14. tammikuuta 2017

Yllätys Kiinasta


On varmaan jo tullut puuduttavan paljon täällä blogissa ilmi, että olen hirveän innostunut yhdestä Kiina -tavaraa myyvästä verkkokaupasta. Innostuin kaupasta kaverini kautta, ketä on tehnyt mielestäni kivoja pieniä hankintoja kyseisen verkkokaupan kautta. Siitä innostuneena päätin itsekkin hieman kurkata valikoimaa. Olenkin tullut nyt tilanneeksi sieltä vaikka mitä tukkajuttuja, joita olen hamunnut jo hetken aikaa, mutten ole ikinä raaskinut ostaa kun ne ovat nenäni eteen osuneet täällä Suomessa tai suomalaisissa verkkokaupoissa. Kiinakaupassa nämä kaikki ovat olleet huomattavasti halvempia, joten olen ihan hullaantunut hankinnoistani.

Kaikkien näiden hiuksiin liittyvien hankintojen lisäksi olen myös tullut tilanneeksi muutamia vaatteita. En vielä tosin ole ulkaltanut ostaa mitään "tyköistuvaa" tai muuta sellaista, missä koon pitää täsmätä täysin, sillä olen vielä hieman epävarma koon valinnasta. Olenkin lähinnä ostanut leggingsejä, trikoomekkoja ja löysiä pitkähihaisia paitoja, kaikkea tuollaista, mikä on helppo ostaa pelkällä arviolla.


Perussääntönähän pidetään, että Kiinasta ostettavien vaatteiden kanssa kannattaa ottaa kokoa suurempi kuin normaalisti. Näin olen minäkin toiminut ja leggingsien kanssa on osunut melkoisen nappiin. Yhdet tosin yllättivät lyhkäsyydellään vaikka minussakaan ei ole mittaa juuri puoltatoista metriä enempää. Paidat ja mekot taas ovat olleet löysempiä, mitä olen etukäteen ajatellut, mutta kuitenkin käyttökelpoisia.

Nämä eivät kuitenkaan ole olleet niitä yllätyksiä mihin otsikossa viittaan. Varmaan jokainen on kuullut tarinoita siitä, ettei Kiinasta tilattu tavara välttämättä aina vastaa tuotekuvaa, vaan paketissa voi odottaa jotain ihan muuta. Minulle kävi ensimmäisen kerran näin, tosin hyvin pienessä mittakaavassa. Luulin tilaavani harmaan puseron pitsisellä löysällä pitsikauluksella ja pitsihihoilla. Todellisuus kuitenkin erosi hieman odotetusta ja harmaan kankaan tilalla oli mustavalkoista kukonaskel kuvioista kangasta.


Omiin korviini kantautuneet tarinat tavaroiden ja vaatteiden poikkeavuudesta tuotekuvaa kohtaan ovat olleet negatiivisia ja todella rajuja. Omalla kohdallani tämä ero oli kuitenkin vain ihan pieni, yhden kankaan verran. Lisäksi tämä ero oli omaan makuuni vain positiivinen. Kaikista tällaisista perus kuoseista kukonaskel on ehdoton suosikkini. Paitaa kokeillessani tokasinkin miehelleni: "mistä ne tiesi, että tykkään kukonaskel kuosista".

-onnistuneesta yllätyksestä ilahtunut Satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti