lauantai 17. maaliskuuta 2018

Kulmat kuntoon!


Eilen tulin viettäneeksi syntymäpäivääni ja mittariin paukahti kauan kammoksumani 25. Kamalinta tässä ikänumerossa on fakta siitä, että nyt on 30 lähempänä kuin 20. Tämä on mielestäni täysin pätevä syy pieneen ikäkriiseilyyn. Pienen kriiseilyn jälkeen päätin ottaa täyden ilon irti päivästäni tekemällä vain kivoja juttuja: ompelemalla, kangas ostoksilla käymällä ja herkuttelemalla. Lisäksi pääsin myös kokeilemaan miltä tuntuu käydä kauneushoitolassa. Aikaisemmin en ole sellaisessa käynyt, joten oli jo aikakin ja mikäs olisikaan parempi synttärilahja itselle kuin pieni hemmottelu hetki.


Olen pitkään jo haaveillut, että kävisin laitatuttamassa kulmani ammattilaisella. Kuitenkaan en ole aiemmin päässyt sanoista tekoihin, ajatus on aina vaan vaipunut takaisin unholaan. Senkin puolesta oli jo korkea aika mennä kokeilemaan. Lisäksi olen aika ajoin ollut hieman hukassa nyppimisen kanssa, jotenkaan en ole osannut hahmottaa virheiden lähtökohtia ja välillä vaan käy niitä mokia, että väärä karva lähtee väärästä paikasta. Värillisesti kulmani ovat olleet hieman haastavat sillä ne eivät ole luonnollisesti tasaisen väriset, vaan värikirjoa löytyy vaaleasta melko tummaan. Itse en kuitenkaan ole uskaltanut kokeilla värjäämistä, sillä mieleen on tullut vain kauhukuvia epäonnistuneesta väristä.


Heti eilen aamusta tulin soittaneeksi paikalliseen kauneushoitolaan kokeillen, josko voisin saada ajan vielä samalle päivälle. Minulla taisi olla onni matkassa, sillä parin tunnin päästä puhelusta olin jo matkalla hoitolalle. Tällaiset lyhyet varoitusajat ovat kyllä pienen paikkakunnan hyviä puolia, sillä omat päähänpistoni ovat yleensä sitä luokkaa, että kaikki pitää saada heti eikä kuukauden päästä. Sama ilmiö kävi muun muassa silloin kun halusin leikkauttaa tukkani ensikertaa lyhyeksi, silloinkin selvisin onneksi vain päivän odottelulla.


Haaveissani olen aina miettinyt sekä siistimistä että väriä, joten niillä lähdettiin liikenteeseen. Kauneushoitolassa käynti oli kaikin puolin miellyttävää, sain vaan ottaa rennosti ja antaa ammattilaisen hoitaa loput. Oli niin levollista ajatella, että saan varmasti onnistuneet minulle sopivat kulmakarvat. Yllätyin siitä, kuinka nopea tämä operaatio oli ammattilaisen käsissä. Yleensä kun itse olen alkanut kulmieni kanssa touhuumaan, on nyppimisessä helposti vierähtänyt puolikin tuntia. Ammattilaisen käsissä olin valmis jo noin vartissa sisältäen nyppimisen sekä värin.


Olen kaikinpuolin tyytyväinen, että päätin viimein tehdä päähänpinttymästäni totta. Kokemus oli ihanan rentouttava kun ei tarvinnut itse pähkäillä kulmieni kanssa, vaan sain sysätä sen homman ammattilaisen käsiin. Lisäksi olen todella tyytyväinen lopputulokseen, vaikkakin alkuunsa peilikuva näytti hieman vieraalta. Nyt kuitenkin kulmani sopivat täydellisesti tukkani väriin ja on muutenkin paljon särmikkäämmän näköiset. Luulen, että olen parin päivän sisään jo varsin kotona uudessa lookissani.


-Satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti