maanantai 14. elokuuta 2017

Väriä latvoihin


Kun olin saanut sormeni pois harsopaketista ja muutenkin toimintakuntoon, esitettiin minulle pienoinen värjäys pyyntö. Enhän tietenkään voinut kieltäytyä, sillä sormeni syyhysivät jo tekemään värjäys puuhia. Lisäksi tiesin luvassa olevan jotain kivan värikästä ja vähän villimpää projektia. Kohteena minulla oli kesäkuussakin piinapenkissäni piipahtanut (aikaisempaa värjäystä koskeva postaus tässä) työkaverini tytär ihanan pitkän, luonnonvaalean tukkansa kanssa.

Tällä kertaa lähdimme hakemaan jotain räväkämpää kuin viimeksi ja väreiksi valittiin Coloristan washout #minthair, Biozell inkin caribbean turquoise sekä Live color ultra brights shocking pink.

Viime kertaan nähden oli myös tarkoitus tehdä latvaväri pidemmältä, noin puolesta välistä pituuksia. Sekotin tälläkin kertaa kustakin väristä kaksi seosta, hailakamman liu'utusta helpottavan seoksen sekä lopputuloksessa enemmän näkyvän räikeämmän seoksen. Laitoin värejä vuoronperään raita raidalta ja kerros kerrokselta. Kesäkuun värjäyksen tapaista jännitystä lopputuloksesta ei tällä kertaa ollut ilmassa, vaan vaikutusaika kului minun osaltani paljon turvallisemmin mielin.

Lopputuloksesta tuli kaikin puolin onnistunut. Olin itse tyytyväinen aikaansaannokseeni ja mikä tärkeintä tukan kantaja oli ilmeisen tyytyväinen uuteen räväkkään väriinsä. Näissä tukkatouhuissa ei ole mitään sen palkitsevampaa kuin se, että "uhri" nousee piinapenkistäni hymyilevänä ja tyytyväisen näköisenä.


-Satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti